Online sporten met Fitchannel: we zijn goed bezig!

Kasia is calling you!
Kasia is calling you!

Een nieuwe week, een nieuwe update. We zijn nog steeds vlijtig aan het sporten met Fitchannel, maar ik (Petra) heb ook al wel mijn eerste dips gehad. Ook heb ik voor het eerst een recept gemaakt van Fitchannel, en ik kan je vast vertellen, dat smaakt naar meer!

Vorige keer vertelde ik over de smurfen en de polka van Carlos. Deze vrij onschuldig klinkende woorden bleken een slimme cover up te zijn voor pittige oefeningen! Maar goed, Carlos wist mij toch genoeg te motiveren om door te gaan en hey, ik mag een level hoger! Woop woop!! Maar wacht even, er zit natuurlijk een addertje onder het gras, want dit volgende level is echt een stuk pittiger, vind ik althans. De polka komt weer terug, maar dan in een killer variant, en Carlos heeft er nog wat andere super mega uitputtende oefeningen bij gedaan. Nu houd ik er normaal gesproken wel van om tot het uiterste te gaan, maar dat uiterste kwam deze keer al halverwege de training. Wat gebeurt hier?? Ik had er werkelijk, hoe zal ik het zeggen, de kracht niet meer voor! En die meiden achter Carlos gingen vrolijk door, zonder druppel zweet! Tja, dan is het een voordeel van thuis sporten dat je even twee rondjes kunt skippen om op adem te komen (of is dat eigenlijk een nadeel?). Ik was na afloop van dit half uurtje helemaal gesloopt, maarrr, toen ik een paar grote glazen water had gedronken en even had gezeten, was ik wel weer zo ver dat ik nog een Groove sessie erna kon doen. Ik vind dat dus een hele fijne combinatie: eerst helemaal los met de circuit training en dan lekker een beetje dansen, spieren losmaken, Carlos vergeten. Lekker!

Nog nietsvermoedend vóór een training en gevloerd na een circuitje van Carlos!
Nog nietsvermoedend vóór een training en gevloerd na een circuitje van Carlos!

Inmiddels ben ik ook gestart met de Perfect Body workout van Kasia. Dat is ook een vorm van een circuit training, maar dan meer gericht op kracht en balans, iets minder op uithoudingsvermogen. Je doet hier ook een aantal pittige oefeningen in drie series, die je twee keer herhaalt. Maar doordat het meer op kracht gaat in plaats van op conditie, eindig je niet met je tong uit je mond snakkend naar zuurstof. En die Kasia, ach wat een leuke vrouw! Super aardig, weet je op een positieve manier te stimuleren en doet alle oefeningen de hele training mee (let je op, Carlos?). Wat ik wel jammer vind, is dat ook deze training maar een half uur duurt. Is aan de ene kant handig, want een vrij half uurtje is makkelijk gevonden. Alleen op mijn vrije dag vind ik het lekker om wat langer te sporten. Dus net als na de circuit training plak ik er hier een andere training (de ene keer yoga, de andere keer groove) van Fitchannel achter. Heb ik toch ruim een uur gesport, en als bijkomend voordeel geen spierpijn de volgende dag!

Altijd een goed idee!
Altijd een goed idee!

Wat ik ook erg leuk vind aan Fitchannel, is dat je na afronding van een training een aantal recepten tips krijgt. Eén van de tips die ik kreeg, waren de bananenpannenkoekjes. Kun je natuurlijk maken als beloning of after training snack, maar ik vond het wel een lekker weekend ontbijtje, voorafgaand aan mijn workout. Super gezond, makkelijk te maken en heel erg lekker.

Bananen pannenkoekjes!
Bananen pannenkoekjes!

Voor 1 persoon heb je nodig:
250 ml (plantaardige) melk
100 gr havermout
1 ei (voor vegan variant kun je deze weglaten of vervangen door een lijnzaad-ei)
beetje agave siroop
beetje geraspte kokos
1 el kokosolie om in te bakken
Doe alles behalve de kokosolie bij elkaar in de blender en maak er een smeuïg beslag van.
Verwarm de olie in de pan en doe er een soeplepel beslag in (kan meerdere hoopjes tegelijkertijd, afhankelijk van de grootte van je pan).
Draai de pannenkoek om wanneer de rander bruin beginnen te worden en je belletjes op het beslag ziet.
Nog even bakken en klaar!

Lekker met verse vruchten en nog wat agave siroop. Ik had er zelf een vruchtencompote bijgedaan van bevroren bosvruchten. Gewoon zachtjes verwarmen en als alles zacht is met de staafmixer glad maken. Ik deed er nog een eetlepel chiazaad bij, zodat het een wat dikkere jam werd. Yummie!

reacties op dit blog (0)

* = verplicht (e-mailadres wordt niet gepubliceerd)