Van labeldoekje tot iconisch merk

How sweet
How sweet

Ik denk wel eens... als je een eigen business wilt starten, moet je gewoon iets beginnen dat in je eigen belevingswereld zit. Op die manier startte ik bijna twaalf jaar geleden met Flavourites. Uit eigen behoefte, omdat ik een inspirerende plek op internet miste waar alleen maar leuke webshops vermeld stonden. Hetzelfde geldt voor Marleen Rameckers. Zo'n 14 jaar geleden kreeg ze haar eerste kindje. Niet veel later lanceerde ze Snoozebaby: een inmiddels iconisch merk (bekend in binnen- én buitenland) dat ooit begon met een zacht knuffeldoekje... Zo kan het dus gaan!

Heb je de afgelopen jaren kinderen gekregen of ben je regelmatig op zoek geweest naar leuke kraamcadeautjes? Dan is de kans groot - nee, héél groot - dat je Snoozebaby kent. Het begon met knisperende doekjes voorzien van kleine labeltjes. De eerste keer dacht ik nog... wat is dat nou? Normaal gesproken zitten er noodgedwongen labels aan doekjes. In dit geval waren er heel veel labeltjes aan vastgemaakt! En... met een doel, want baby's bleken de labeltjes heerlijk te vinden om lekker aan te frunniken. Goed idee dus van Marleen, die in die tijd een babyzoon had voor wie ze het labeldoekje ontwikkelde. Marleen's hart brak elke keer weer als ze haar zoontje naar de crèche bracht. Huilend. Maarja, na een lange verlofperiode moest ze écht weer aan het werk. Al eerder merkte Marleen dat haar zoontje rustig werd van het voelen aan zachte stofjes. Marleen begon te schetsen en te ontwerpen en bedacht uiteindelijk het befaamde labeldoekje: een knuffeldoekje voorzien van labeltjes die de fijne motoriek en tastzin bevorderden. Briljant! En tja, hoe gaat zoiets. Het doekje sloeg aan. Marleen bouwde aan Snoozebaby bij de gratie van de slaapjes, want van haar spaarzame vrije tijd moest ze het hebben. Een jaar later werd spruit nummer 2 geboren én werd Snoozebaby officeel gelanceerd met een eerste zending aan knuffeldoekjes. Hoe mooi moet zo'n moment zijn!

Daar wordt elke baby blij van
Daar wordt elke baby blij van

Het labeldoekje werd niet alleen een succes, we kunnen gerust vaststellen dat het idee insloeg als een bom. Wist je dat Snoozebaby inmiddels 250 producten in het assortiment heeft, en ver over onze landsgrenzen te koop is? Moet je je eens voorstellen dat er inmiddels tienduizenden baby's over de hele wereld zijn opgegroeid met de producten van Snoozebaby... Ik vind dat bijzonder. Alle producten (slaapzakjes, kleding, omslagdoeken en heel veel meer) zijn trouwens voorzien van diezelfde labeltjes. Want ja, de look & feel van de producten mag in de loop der tijd dan veranderen, aan baby's behoefte om aan labeltjes te frunniken verandert natuurlijk helemaal niets! Wat het merk extra mooi maakt is dat een deel van de omzet naar de Max Foundation gaat, waarmee watervoorzieningen in Bangladesh worden gebouwd. Snoozebaby heeft al 40 waterpompen gebouwd! Ook fijn: de producten van Snoozebaby zijn allemaal gemaakt van zacht biokatoen. Heeeeeel fijn voor baby's en minstens zo fijn voor het milieu.

Mooi merk!
Mooi merk!

Kijk die slaapzakjes. Zie die mooie, zachte kleding. Marleen heeft inmiddels drie kinderen én haar vierde 'kindje' Snoozebaby. Ik vind elke collectie weer mooi, verfrissend en toch onmiskenbaar 'Snoozebaby'. Goed gedaan, Marleen. Echt een merk om trots op te zijn!

 

reacties op dit blog (0)

* = verplicht (e-mailadres wordt niet gepubliceerd)